Repurchase Intention Pada Korean Skincare Product Di Surabaya
Abstract
This study aims to determine whether or not the influence of country of originimage and perceived value on repurchase intention with word of mouth as anintervening variable on Korean skincare products in Surabaya. The type ofresearch used is quantitative research. The population in this study were peoplein Surabaya who had used and purchased korean skincare products of the same type at least 3 (three) times and the samples used in this study were 100 people.This study uses Partial Least Square (PLS). The results showed that the country oforigin image had an effect on word of mouth and repurchase intention, perceivedvalue had an effect on word of mouth and repurchase intention, and word ofmouth had an effect on repurchase intention. Word of mouth is proven to mediatethe effect of country of origin image and perceived value on repurchase intention
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal tentang publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution ShareAlike License yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam BIP’s: Jurnal Bisnis Perspektif .
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan sebuah pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal ini
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di repository institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya