Pengaruh Dimensi Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasaan Nasabah Bank Jatim Di Surabaya
Abstract
Service quality dimensions give boost to customers in Surabaya, East Java Bank to establish strong bond with the services, which in turn is expected to provide satisfaction to customers. This study aimed to analyze the influence of service quality dimensions consisting of reliability, responsiveness, and empathy towards customer satisfaction Bank of East Java, Surabaya. This study used a sample of 60 respondents customers, further testing using multiple linear regression analysis, was tested by using the F-test and t-test. The results of this study indicate that simultaneous variable reliability, responsiveness and empathy has a positive and significant impact on customer satisfaction. While partially reliability, responsiveness and empathy positive and significant impact on customer satisfaction. While variable Responsiveness dominant and significant effect. Means three dimensions of service quality has an important role in helping the needs and desires of customers to receive excellent service of the best.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal tentang publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution ShareAlike License yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam BIP’s: Jurnal Bisnis Perspektif .
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan sebuah pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal ini
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di repository institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya