Analisis Persepsi Layanan Perbankan Elektronik Dihubungkan Dengan Faktor Kenyamanan, Komunikasi Dan Keamanan
Abstract
Bank in organizing the internet banking service need to pay attention about customer perceptions to perform banking transactions through the website, such as customer perceptions regarding the safety, comfort, and communication. This study is aimed to analyze the customer perceptions on security, convenience, and communication aspects in the transactions use features which available in the banking website. As many as of 56 respondents who use Internet banking have filled out the questionnaire. The Results of study on bank customers responded by 4 bank staffs who understand internet banking. Qualitative analysis of the data has been obtained that the implementation of internet banking services which is reviewed by the safety, comfort, and communications aspects related to 5 main factors: the ability of technology, the ability of human resources bank, communication, internet banking procedures, and customer involvement.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal tentang publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution ShareAlike License yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam BIP’s: Jurnal Bisnis Perspektif .
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan sebuah pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal ini
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di repository institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya