Adakah Persepsi Konsumen Dan Kualitas Produk Mempengaruhi Keputusan Pembelian Soes Legends?
Abstract
Soes Legends is a business that is engaged in the food and beverage industry that offers dried chocolate fill products. Based on the initial survey conducted by the author, the factors that dominate consumers in buying Soes Legends products are consumer perceptions and the quality of Soes products. The purpose of this study was to determine the effect of consumer perceptions and product quality on the decision to purchase Soes Legends products. The research method used is quantitative research with the sampling method is purposive sampling. The population in this study were all Soes Legends consumers who had repeated as many as 125 people with a sample of 96 people. The technique of collecting data uses a questionnaire with a Likert scale. The results of the questionnaire data
were analyzed to test factors and test variables using SPSS version 23. The results of this study indicate that consumer perceptions and product quality influence the decision to purchase Soes Legends products.
Penulis yang menerbitkan jurnal ini setuju dengan persyaratan berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan hak jurnal tentang publikasi pertama dengan karya yang secara bersamaan dilisensikan di bawah Creative Commons Attribution ShareAlike License yang memungkinkan orang lain membagikan karya tersebut dengan pengakuan dari karya penulis dan publikasi awal dalam BIP’s: Jurnal Bisnis Perspektif .
- Penulis dapat memasukkan pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk distribusi non-eksklusif dari versi terbitan jurnal tersebut (misalnya, kirimkan ke repositori institusional atau publikasikan dalam sebuah buku), dengan sebuah pengakuan atas publikasi awalnya di Jurnal ini
- Penulis diijinkan dan didorong untuk memposting pekerjaan mereka secara online (mis., Di repository institusional atau di situs web mereka) sebelum dan selama proses penyampaian, karena dapat menyebabkan pertukaran yang produktif, serta kutipan karya yang diterbitkan sebelumnya